Kupowanie kosmetyków przez Internet może być trudnym przedsięwzięciem. Niezależnie od tego, czy robisz zakupy na coś, czego wcześniej nie próbowałeś, czy próbujesz uzyskać jak najlepszy zwrot w swoim ulubionym sklepie, łatwo jest zostać przytłoczonym wszystkimi opcjami. Kupując kosmetyki na internetowych wyprzedażach, powinniśmy też zwrócić uwagę na kilka czynników.
Sprzedaż podróbek jest prawdopodobnie najczęstszym przypadkiem oszustwa. Zamiast markowych kosmetyków otrzymasz szary chiński produkt i dobrze będzie, jeśli ma podobne właściwości i skład. Sklepy mogą wysyłać przeterminowane kosmetyki. Dokładnie zatem dopytaj się, kiedy kończy się okres ważności kosmetyków. Czasami pojawia się problem, jakim jest brak pełnych informacji o produkcie - na przykład opis kremu nie zawiera informacji o składzie, wskazano, że kosmetyki są „naturalne”. Jednak w rzeczywistości krem zawiera całkowicie nieorganiczne składniki.
Nie kupuj swojej ulubionej kremowej lub nowości kosmetycznej w pierwszym sklepie internetowym. Świat wirtualny podzielony jest na osobliwe kasty. Są weterani z nienaganną reputacją, a także nowicjusze, którzy chcą zdobyć odbiorców, a także oszuści i podwójne witryny, które kopiują udane marki. Najłatwiej jest natknąć się na to drugie. W rezultacie otrzymasz albo podróbkę, która jest szkodliwa dla zdrowia, albo zapłacisz pieniądze i nie dostaniesz paczki. Dlatego przed kliknięciem przycisku „kup” ważne jest, aby dowiedzieć się wszystkiego o stronie, na której zamierzasz zamawiać towary.
Cena kosmetyków w sklepie internetowym jest często niższa niż w sieciach kosmetycznych. Właściciel nie musi płacić czynszu za lokal i wydawać pieniędzy na wynagrodzenia dla sprzedawców, a utrzymanie strony internetowej nie jest tak drogie. Jednak nawet w tej sytuacji różnica w cenie towarów między wirtualnym a prawdziwym sklepem powinna różnić się maksymalnie o 10-20%. W innym przypadku może być to próba oszustwa.
Innymi słowy, jeśli w sklepie twój ulubiony krem kosztuje kilkaset złotych, a w Internecie znalazłeś go za kilkadziesiąt złotych, to z pewnością jest to podróbka. Nasza rada: nie ścigaj się z taniością, myśl o swoim zdrowiu.
Aby zrozumieć, czy witryna ceni swoją reputację, należy wziąć pod uwagę szereg kryteriów.
Szczegółowy opis przedmiotu. Ważne jest, aby podać szczegółowe informacje na temat każdego słoika kremu, pędzla do mycia, szminki. Opis, numer odcienia, jeśli chodzi o kosmetyki dekoracyjne, skład, informacje o producencie, zalecenia dotyczące stosowania produktu. Jeśli takie informacje są dostępne, właściciele sklepów są odpowiedzialni. Jeśli kosmetyki nie mają żadnych cech lub strona ma tylko stronę główną ze zdjęciami słoików i cenę, ale bez możliwości przejścia na stronę producenta, najprawdopodobniej spotkasz oszustów, którzy handlują podrobionymi towarami. Na stronie musi być adres biura sklepu internetowego i kontaktowy numer telefonu. W idealnym przypadku witryna musi mieć własne logo lub zarejestrowany znak towarowy. Z reguły znajduje się w nagłówku strony.